Tuesday 8 April 2014

Sebab Seminggu Tak Berblogging

Seminggu tak update blog...sebenarnya kami sekeluarga dikejutkan dengan berita pemergian nenda tercinta pada 1 April 2014 pada usia 90 tahun 1 hari. Hari ni genap sudah 7 hari pemergian nenda...semoga rohnya ditampatkan dengan orang-orang yang beriman...amin...

Sesiapa yang mengikuti blog saya pasti ingat entry saya sebelom ni yang bertajuk "MALAM YANG SERAM"..Adakah bau wangi seperti bunga kenanga di ruang dapur saya itu satu petunjuk kepada saya akan kembalinya arwah ke hadrat illahi? wallahu a'lam..

Saya teringat kembali pada 7 ke 8 tahun yang lepas semasa arwah pakcik saya meninggal. Mase tu saya dan hubby tengah tido. Tiba-tiba dalam tido yang lena tu saya dikejutan oleh ketukan pintu sebanyak 3 kali. Apa saya boleh katakan, ketukan itu sayup-sayup je tapi cukup untuk buat saya dan hubby tersentak bangun. Ketukan tu bukan datang dari main door tapi datangnya seperti di pintu bilik kami.

Lepas tu saya mendapat berita pakcik saya meniggal dari abang sulong saya yang nenelefon saya selepas saya terjaga mendengar ketukan tadi. Abang saya cakap dari tadi dia tepon saya tapi saya tak angkat. Lepas perbualan singkat, saya pon check balik missed call dan dapati memang ade missed call sebanyak 3 kali dari abang saya. Selepas selesai semua pengebumian saya dan hubby pon tertanye-tanye adakah ketukan 3 kali itu itu juga satu petunjuk atau petanda? wallahu a'lam..


Ada sesiapa yang ada pengalaman yang sama? Sila kongiskan..



12 comments:

  1. salam takziah,, semoga arwah mendapat tempat di syurga... insyaAllah.. amin~

    ReplyDelete
  2. takziah sis...al fatihah buat arwah nenda sis..

    ReplyDelete
  3. Salam takziah untuk keluarga wan dari bunda...

    ReplyDelete
  4. Takziah Wan.. semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat ke atas roh arwah.. Al Fatihah.. aamiin..

    ReplyDelete
  5. Takziah Wan..Alfatihah untuk arwah. semoag roh beliau ditempatkan bersama orang yang beriman..

    ReplyDelete
  6. Takziah Wan ...
    Moga2 rohnya dicucuri rahmat ...

    ReplyDelete
  7. Alfatihah...takziah buat wan sekeluarga..semoga Allahyarhamah di tempatkan di kalangan insan2 yg bertakwa...

    noe x ada plak pengalaman macam wan alami ni...

    ReplyDelete
  8. Takziah Wan... semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...

    Keluarga Wan pernah ada saka tak? idah ingat2 lupa dulu ada org pernah cerita pada idah... ada sejenis saka yang dibela... jika ada berita yang mengejutkan... pembela saka tu akan mendapat 'alamat' dari sakanya... wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg meninggal ni sebelah mak saya....mak saya pulak anak angkat dari kelurga cina idah...saka tak mungkin ade...itulah yg jadi tanda tanye...Allah SWT jelah yg maha mengetahui..

      Delete
  9. salam takziah...
    bab2 macam ni, wallahu a'lam..

    ReplyDelete